[O1] Padnięty akumulator w 1.9 TDI Combi:(

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Padnięty akumulator w 1.9 TDI Combi:(

    hej

    nie chodzi tu o bicie tarcz.
    w zasadzie przy małej prędkości, np jak jade drogą bitą z kamieniami.
    albo przejeżdzam przez torowisko.
    koła mam standardowe a od paru miesięcy szukam na forum i nic nie znalazłem.
    dlatego pytam bardziej doświadczonych.

  • #2
    [O1] Padnięty akumulator w 1.9 TDI Combi

    W sobotę spotkała mnie niemiła niespodzianka. Wybieram się na zakupy, próbuję uruchomić auto i zamiast silnika słyszę tylko alarm .. siadł akumulator.

    Jeżeli chodzi o samochody to jestem laikiem, ale trochę się zdziwiłem, bo w 3 letnim aucie akumulator nie powinien paść po tygodniu niejeżdżenia. W związku z tym mam kilka pytań:

    1. Co mogło doprowadzić do tak szybkiego rozładowania?

    2. Jakie były seryjnie montowane akumulatory w O1 Combi Ambiente Ice - rocznik 2004, bo mam podobno jakiś dziwny (opinia osoby, która pomagała mi odpalić silnik na przewodach) akumulator - Varta 85ah

    3. Czy należy wymienić aku już teraz? Jeśli tak, to jaki byście proponowali? Ktoś mi sugerował taki:

    Komentarz

    • gajowy51
      Classic
      • 2007
      • 5

      #3
      Sprawdź i oczyść klemy akumulatora. Nasmaruj wazeliną techniczną, żeby nie śniedziały. Może nie ładował się prawidłowo? Naładuj go prostownikiem. Zamontuj w samochodzie i po odpaleniu zmierz napięcie na klemach. Powinno być ok. 14,3 V. Nie wymieniaj od razu. Najlepiej jak byś podjechał do jakiegoś elektryka sam. Po kilku pomiarach powie Ci, czy akumulator nadaje sie do wymiany.

      Komentarz

      • b-bar01
        Elegance
        • 2007
        • 985
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Zamieszczone przez dariuszn
        ze zdjęcia wynika że + jest po prawej a w skodzie jest chyba po lewej.
        najpierw zrób tak jak pisał gajowy51, bo nowy zawsze zdążysz kupić.
        3 lata to dopiero początek okresu kiedy zaczynają siadać aku.
        jesteś z Wa-wy to możesz podjechać do Piastowa do fabrycznego sklepu, poza tym ktoś na forum obiecywał że ma taniej, sprawdź w szukajce.
        pozdr.
        *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

        Komentarz

        • Kejup
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 533

          #5
          dariuszn, nie zapomnij sprawdzić poziomu elektrolitu.
          Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
          Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!

          Komentarz

          • Jabar1975
            RS
            • 2006
            • 3331

            #6
            Zamieszczone przez dariuszn
            Ktoś mi sugerował taki:
            to taka austriacka Centra - czyli calkiem OK
            Zamieszczone przez b-bar01
            3 lata to dopiero początek okresu kiedy zaczynają siadać aku.
            ??
            Fabryczny w O1 ASZ - padl definitywnie po dwoch latach, w E100 BKD nawet tyle nie wytrzymal.
            nasza droga: www.wpzs.pl

            Komentarz

            • b-bar01
              Elegance
              • 2007
              • 985
              • Octavia I (1U2)
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Zamieszczone przez Jabar1975
              Fabryczny w O1 ASZ - padl definitywnie po dwoch latach, w E100 BKD nawet tyle nie wytrzymal.
              u mnie w poprzednim samochodzie (Fiat Siena) fabryczny aku. wysiadł po 5 latach ale to nie oznacza że wszystkie mają tak mieć, wiadomo, jak każda część, może być lepiej lub gorzej zrobiona. :wink:
              *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

              Komentarz

              • Jabar1975
                RS
                • 2006
                • 3331

                #8
                Zamieszczone przez b-bar01
                może być lepiej lub gorzej zrobiona.
                no wlasnie, roznie bywa z ta trwaloscia elementow - w O1 strzelila cela i sie skonczyla bateria, w O2 problem byl taki ze po intensywnym jezdzeniu (60k w pierwszym roku) ojciec zaczal uzywac auta zdecydowanie rzadziej i jego "pojemnosc" ddrastycznie spadla przez bardzo rzadkie doladowywanie. Najdluzej wytrzymal mi Bosch w Roverze (mial 5 lat jak go sprzedawalem <w komplecie z autem> i jeszcze krecil jak glupi)
                nasza droga: www.wpzs.pl

                Komentarz


                • #9
                  Dzięki za pomoc. Pojadę do elektryka i sprawdzę co i jak.

                  Komentarz

                  • Marian 2
                    L&K
                    • 2007
                    • 1085
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • AQY 2.0 MPI 115 KM

                    #10
                    W mojej Octavii z 2000r, (140tys.km) jest jeszcze oryginalny, fabfyczny akumulator. To już niedługo będzie 8 lat. Trzeba jednak czasami do niego zaglądać. Przede wszystkim kontrolować poziom elektrolitu, i uzupełniać wodą destylowaną, oraz dbać o czystość połączeń. Przy pierwszych objawach słabszego kręcenia trzeda zawsze doładować, a dzieje się to zawsze przy gruntowniejszych zmianach temperatury, tzn. na jesień oraz na wiosnę.
                    Warto też mieć zamontowany w samochodzie na stałe woltomierz, jako dodatkowy wskażnik. Obserwacja takiego woltomierza w czasie dłuższej eksploatacji daje bardzo dużo, gdyż wiele usterek w "elektrowni" można przewidzieć, a nawet można kontrolować pracę innych urządzeń.
                    Dobry woltomierz, do zrobienia samodzielnie jest tu:

                    Komentarz

                    • nico21
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 2640
                      • Volkswagen

                      #11
                      moj fabryczny wytrzymał 7 latek, teraz zapodałem Centre Future i jest OKI :!:
                      DACAR.team

                      Komentarz

                      • ===Tomy===
                        Rider
                        • 2006
                        • 552

                        #12
                        Zamieszczone przez nico21
                        moj fabryczny wytrzymał 7 latek, teraz zapodałem Centre Future i jest OKI :!:
                        Ja upadek aku zaliczyłem tydzień temu. Dobrze, że miałem w garażu prostownik i zdążyłem jeszcze podładować po czym szybko po nowy. Pomimo niedzieli udało mi się zastać lokalnego dostawcę Bosha. Od razu mi powiedział, że 70A montowane w VW to nietypowe i takiego nie kupię. 74A i auto od razu zaczęło kręcić o niebo lepiej

                        BTW: 4,5 roku tyle wytrzymała stara bateria. Tylko raz go ładowałem.
                        Teraz bez obsługowy i w drogę.
                        Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                        Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                        Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez gajowy51
                          Zamontuj w samochodzie i po odpaleniu zmierz napięcie na klemach.
                          Dzisiaj padł po raz drugi po dwóch dniach stania bez ruchu. Przy pomiarach miernikiem było 12V a przy zapłonie spadło do 0-1V. Zapewne pęknięty w środku

                          Właśnie zamawiam nowy.

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            dariuszn, co za pech :shock:
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            Pracuję...